Saturday, July 28, 2007

Di Hospital

Sampai di Unit Kecemasan, Ustaz Abdul dan Kak Saadiah sudah sedia menunggu. Doktor yang bertugas, Dr Ramesh membuat pemeriksaan segera. Dia meminta aku bertenang. Seketika kemudian isteriku tiba. Alhamdulillah, dia tenang je. Syukur juga, walaupun tengah teruk alahan, masih boleh drive sendiri.

Aku dibawake bilik x-ray. Lepas tu, doktor mengarahkan aku dimasukkan ke wad. masa tu baru aku perasaan kehadiran Runzi. Dia ternampak kereta aku accident masa dia otw ke KK. Runzi dan Ustaz Abdul membantu menolak troli ke wad.

Sampai di wad, aku diberi sepasang pakaian serba hijau muda (pakaian seragam penghuni wad). Ini kali kedua aku pakai uniform ni.

Aku terbaring je atas katil. Tidak dapat bergerak. Adam dan Huda nampak cool je. Mungkin masih kebingungan lagi, sebab tengah sedap tidur, dikejutkan dan datang ke hospital.

Lebihkurang jam 4:30 pagi Runzi meminta diri untuk pulang. Jam 5:30 pagi, Ustaz Abdul,Kak Saadiah, isteri dan anak-anakku beredar pulang...bila keadaanku mula stabil.

No comments: