Thursday, May 10, 2007

Bila "Cash Deposit Machine" Meragam

Lepas solat Isyak, aku ke KK nak bank in duit kat AM Bank. Bukan aku punya. Kawan minta tolong. Sampai sana, mesin CDM tak berfungsi dengan baik. Mesej "You request in prosessing". Lebih kurang begitulah bunyinya. Tak hafal lak. Tunggu punya tunggu, tak juga selesai-selesai. Aku pun ke AM Bank di Damai. Malangnya, "Sorry! This machine is in servicing." ntahlah tak ingat aku. Tapi bolehlah faham, mesin tak berfungsi buat sementara waktu. "Datang semula ye." Jika mesin tu boleh bercakap, pasti dia akan kata begitu.

Masalahnya, kami ni tak ada kerja lain ke sampai 2 3 kali ke bank semata-mata nak selesaikan perkara yang very simple. Mesin CDM kat Standard Chartered pun selalu "Unavailable". Why? Kata perkhidmatan 24 jam? Bayangkan, tahun ni saja dah 3 kali aku terkena. Pasal CDM ni, tabiklah pada HSBC.

2 comments:

AMRINA AZIZ said...

ooo en.azman rupenye.. am igtkn sape la abuhuda ni.. hsbc mmg best!! sejak bler ade blog?

MAB said...

baru jer. Lama dah nak buat, tapi tak reti. lagipun tak dak idea nak tulis. I like ur blog coz banyak cerita menarik. Lagipun banyak makanan kat situ.